10.3 C
2024. április 19. péntek
spot_img

Három országban jártunk

A másnap reggeli ébresztő után iskolai felszerelésünket összepakolva elindultunk az Ausztriában lévő iskolába, Bregenzbe. Három órán át okított minket egy némettanár, majd délben felkerekedtünk egy sétára a Bodensee körül. Ellátogattunk Dornbirnbe, egy interaktív természettudományi múzeumba, mely a környékre jellemző állatokról és növényekről szólt. A délutánt egy sajtgyárban folytattuk. „Beleástuk” magunkat a sajtkészítés rejtelmeibe, majd a kóstolót vásárlás követte. Napunk utolsó programja a strandolás volt. Mikor szakadni kezdett a hó, mi, a „felelősségteljes” tanulók természetesen kimentünk a kinti langyos vizű medencébe, és hógolyózni kezdtünk. Este, a vacsora után még fáradtan, csapatokba rendeződve kvízjátékot oldottunk meg az előző napok látnivalóiból.

Másnap, tanulás után Friedrichshafenbe mentünk és újabb két múzeumot néztünk meg: először egy nagyon érdekes iskolamúzeumot, ami az iskolák fejlődését mutatta be a kezdetektől az 1950-es évekig. Majd egy Zeppelin múzeumban a léghajó felfedezőjének munkásságát ismertük meg. A sok érdekes látnivaló után szétnézhettünk a tó mediterrán hangulatú partján. Visszautaztunk a szállásra, ahol sok-sok német feladatlap várt. A csapatok nekiálltak megoldani még az esti fáradtság ellenére is. Csütörtökön az első utunk Bregenzbe vezetett, ahol felvonó vitt fel minket 1064 méter magasságba a Boden-tó partján álló Pfänder hegy csúcsára. Lefelé másfél órát gyalogoltunk a meredek lejtőn, a végén már remegő térdekkel. Ezután Svájcba buszoztunk egy gyönyörű vízeséshez, a Rheinfall-hoz.Itt testközelből érzékelhettük a víz hatalmas erejét. Utána egy kis bevásárlás következett a svájci különlegességekből. Még aznap Konstanzban, a Sea Life tropicáriumban különböző tengeri élőlényeket csodálhattunk meg. A sok gyaloglás után egy plázában pihentünk meg. Pénteken volt az utolsó kirándulási napunk II. Lajos, bajor király neuschwansteini kastélyába. Ez a gyönyörű palota egy sziklaszirten áll a kéken csillogó Alpsee felett. A vár külső szépsége felveszi a versenyt a belsejét borító díszítésekkel. Nem is csoda, hogy Walt Disneyt is megihlette és filmjeinek logójában ma is láthatjuk.

Szombatra már csak a hazaérkezés maradt és a könnyes búcsúzás.

Nagyon örülök, hogy elmehettem ebbe a fantasztikusan érdekes táborba, mert sok új értékes információval, élménnyel és vidám emlékkel lettem gazdagabb. Az egész csoport nevében megköszönöm kísérő tanárainknak, Fehérné Farkas Gyöngyvérnek  és Ságiné Szunyogh Ildikónak a feledhetetlen kirándulást.

Máté Réka 7. osztály

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

spot_img

Friss híreink

Ápolókat díjaztak

A Magyar Ápolók Napja kapcsán február 17-én Budapesten a...

Autót rongált és rabolt

A Nagykőrösi Járási Ügyészség vádat emelt egy férfi ellen,...

Nemzetiségi választási konferencia

Sztojka Attila, roma kapcsolatokért felelős kormánybiztos volt a vendége...

“Ceglédé a legbizarrabb EU-pénzes sztori”

Az országos sajtó is felkapta a hírt, miszerint Ceglédé...

Lámpákat lopnak

Márciusban még örömmel jelentette be Klément György önkormányzati képviselő,...