13.4 C
Cegléd
2025. október 31. péntek
spot_img

„Gazdálkodj okosan!” — modern PÉNZ-ügyek a Gimiben

Gulyás ZoltánMindannyian tapasztaljuk, hogy a pénzzel kapcsolatos döntések részét képezik mindennapjainknak, és az első zsebpénztől kezdve egészen a nyugdíjas évekig életünk fontos velejárói.

A Kossuth Gimnáziumban régóta fontos feladatnak tekintik a pénzügyi és gazdasági kultúra fejlesztését, erről kérdeztük Gulyás Zoltán igazgató urat:

-Miért lényeges az iskolában a pénzügyi tudatosság fejlesztése?

-Egyértelmű a válasz: jóval egyszerűbbé és kiszámíthatóbbá válhatnak hétköznapjaink, valamint a jövőnk is, ha tisztában vagyunk a személyes pénzügyeinket érintő néhány praktikus dologgal, és tudjuk, hogy mikor, mire érdemes figyelnünk.

-Hogyan kezdték az ezzel kapcsolatos munkát? Mi volt az első teendő?

-Mivel a tantestület számára is új, ám fontos területről van szó, ezért először a kollégák felkészítésére helyeztünk hangsúlyt: 30, illetve 60 órás szakmai továbbképzéseken 9 tanár vett részt az utóbbi időszakban, például a mostani tanévben már 3-an voltak ilyenen. Ők a legmodernebb ismeretekkel, oktatás-módszertani gyakorlatokkal ismerkedtek meg, s így tudják a saját szakóráikon, többnyire játékos formában átadni a tudnivalókat. Bármilyen hihetetlen, de magyarórán ugyanúgy van erre lehetőség, mint például osztályfőnökin, nem is beszélve a matematikáról vagy a földrajzról.

-Kapnak segítséget külső, szakmai szervezetektől?

-A gimnázium tagja a Pénziránytű, az Econventio és a PénzSztár pénzügyi iskolahálózatoknak, ezektől tankönyveket, főleg elektronikusan elérhető szakmai tartalmakat kapunk. A következő hetekben közreműködünk egy digitális pénzügyi tananyag kipróbálásában, s az idén is részt vesz a gimnázium az Európában egyszerre egy időben 23 országban zajló „Pénz7” eseménysorozaton.

-Hogyan jelenik meg a mindennapi munkájukban a pénzügyi ismeretek átadása, és milyen eredményeik vannak?

-Nálunk a különböző tantárgyakban, integráltan jelenik meg a pénzügyi tudatosság fejlesztése, de pénzügyi szervezetek (pl. APEH, ÁSZ) munkatársai is tartanak foglakozásokat. Azokat a diákokat, akik ezekkel nem elégednek meg, várja a szakkör, többnyire ők jutnak el a pénzügyi versenyekre: például nemrégiben a „PénzSztár” országos középiskolai pénzügyi-gazdasági versenyen a gimis csapat az 1007-ből (!) bejutott a legjobb 32 közé; a Közép-európai Brókerképző Alapítvány tőzsdeversenyen két csapatunk 300-ból (!) a legjobb 20-ba jutott; a „Vigyázz, Kész, Pénz!” versenyen hatodikos és nyolcadikos csapataink jutottak tovább.

-Milyen további terveik vannak?

-Az érettségi után továbbtanulók közül sokan választják a közgazdasági-pénzügyi pályákat, a gazdasági karokat. Hogy őket még jobban tudjuk segíteni, a végzős intenzív matematika tagozaton heti 2 órában egyfajta pénzügyi matematikát fognak tanulni. Azt gondoljuk, ezzel jó lehetőséget kapnak a gimnazisták.

 

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

Céginformációs oldalak: melyik a megbízható forrás?

A mai üzleti világban a megfelelő információ megszerzése kulcsfontosságú...

Te is mindig fáradtan ébredsz?

Gondoltál már arra, hogy nem az alvás mennyisége a...

Hogyan biztosíthatjuk szivattyúrendszereink hosszú távú hatékonyságát?

Gondolt már arra, milyen költséges lehet, ha egy medence...

Hőlégballonozás: a céges rendezvények új dimenziója

Sok vállalat számára kihívást jelent olyan programokat találni, amik...

Megszületett Ungvári Miklós és Demeter Dóra gyermeke

Örömteli hírt osztott meg vasárnap Ungvári Miklós olimpiai ezüstérmes...