A legveszélyesebb főút ma továbbra is a 4-es számú, itt történik a legtöbb halálos kimenetelű közlekedési baleset – foglalja össze annak a kutatásnak az eredményét a Népszava Online, melyben mintegy 3000 kilométernyi magyarországi közútszakasz baleseti kockázatát mérték fel, elemezték és tettek javaslatot forgalomtechnikai beavatkozásokra az uniós finanszírozású SENSoR projekt keretében. Az uniós finanszírozású SENSoR (South East Neighbourhood Safe Routes – Biztonságos utak a dél-kelet-európai régióban) projekt keretében mintegy 3000 kilométernyi magyarországi közútszakasz baleseti kockázatát mérik fel és elemzik.
A rendőrségi adatok alapján a baleseti statisztikák évről évre ugyan javulnak, ám a kedvező folyamat ellenére évek óta ugyanazok az utak számítanak a legveszélyesebbnek – nyilatkozta a lapnak Sipos Tibor projektvezető. A fővárostól – Cegléden, Szolnokon, Karcagon, Debrecenen át – a záhonyi határátkelőig vezető 4-es számú főút évek óta vezeti a legveszélyesebb utak listáját. Évente mintegy 25-30 halálos, vagy súlyos kimenetelű baleset történik ezen a szakaszon. A legnagyobb problémát a nagyszámú román, moldáv, kamionost előzni szándékozó, gyorsabban haladó, türelmetlen személyautók okozzák – közölte Gégényi István, közlekedésbiztonsági szaktanácsadó.
A projektvezető megjegyzi, bár megépült a M6-os sztráda, a 6-os főúton nem sikerült a baleseteket jelentősen visszaszorítani, vélhetően azért, mert az autópálya melletti településeken élők továbbra is a 6-os főúton közlekednek, hogy ne kelljen útdíjat fizetniük.