12.7 C
2024. április 20. szombat
spot_img

Tirolban jártunk

Iskolánk 44 tanulója vehetett részt áprilisban egy ausztriai nyelvi táborban. Hosszú utazás után érkeztünk meg Weerbe, a szállásunkra. Gyönyörű kilátás tárult elénk a szobánk ablakából, mindenkit elvarázsolt a magas, hófödte hegyek látványa.

Másnap a finom reggeli után a schwazi ezüstbányában megismerhettük a középkori bányászok nehéz életét. Bányavasúttal jutottunk le a mélybe, azon a járaton keresztül, amit a bányászok 26 év kemény munkájával vájtak ki. Ezután a feje tetejére állított házban a gravitációs erőt leküzdve készítettünk érdekes és vicces fotókat. Ezután átsétáltunk a dzsungelházba, ahol papagájokat etethettünk. Némelyik olyan barátságos volt, hogy ránk is szállt. A vidám délelőtt után az iskolába mentünk, ahol 3 csoportban anyanyelvi tanárokkal gyakorolhattuk a német és az angol nyelvet. Mindannyian nagyon izgultunk, hogy fogjuk megérteni a tanárokat és milyen feladatok várnak majd ránk. Nagyon megkönnyebbültünk, mikor láttuk, hogy tanáraink kedvesek és jól tudunk együtt dolgozni.

Másnap a tratzbergi kastélyt látogattuk meg, ahol a mai napig a család leszármazottai élnek. Ezután elutaztunk az Achen-tóhoz, Tirol legnagyobb, türkizkéken csillogó természetes eredetű hegyvidéki tavához.

A Swarovski kristálymúzeumban a káprázatos kiállítás mellett a játszótorony aratta a legnagyobb sikert.

Mindenki izgatottan várta az olaszországi kirándulást, ahol Bolzanoban megismerkedhettünk Ötzi, a „jégember” életével. Délután felvonóval felmentünk egy magas hegyre, ahonnan letekinthettünk a városra és megcsodálhattuk a gyönyörű tájat.

Utolsó kirándulásunk alkalmával Tirol fővárosába, Innsbruckba látogattunk el. Kötetlen séta keretében megnéztük a régi házakat és a gyönyörű aranytetőt. A Hofburgban a Habsburg család mindennapjaiba tekinthettünk be. Délután az Alpenzoo-ban az alpesi állatok közelében tölthettünk el egy délutánt.

Gyorsan eltelt ez az egy hét és kissé szomorúan, de szép élményekkel indultunk haza.

8.m osztály tanulói (Várkonyi István Általános Iskola)

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

spot_img

Friss híreink

Ápolókat díjaztak

A Magyar Ápolók Napja kapcsán február 17-én Budapesten a...

Autót rongált és rabolt

A Nagykőrösi Járási Ügyészség vádat emelt egy férfi ellen,...

Nemzetiségi választási konferencia

Sztojka Attila, roma kapcsolatokért felelős kormánybiztos volt a vendége...

“Ceglédé a legbizarrabb EU-pénzes sztori”

Az országos sajtó is felkapta a hírt, miszerint Ceglédé...

Lámpákat lopnak

Márciusban még örömmel jelentette be Klément György önkormányzati képviselő,...